onsdag 7 juli 2010

Sväljer du all dynga media sprider?

Nu har mannen som ger mig migrän varenda gång jag ser honom teve avgått med omedelbar verkan. Jag talar givetvis om vår arbetsmarknadsminister Sven-Otto Littorin.

Det är skrämmande vilken makt media har och vilket litet ansvar de tar för sin oseriösa journalistik. Expressen, Aftonbladet, NA och alla andra dagstidningar liknar alltmer en skvallerblaska och det är tydligen det enda sättet för dem att sälja så många tidningar som möjligt. Dagstidningar, kvällspress och även TV har på senare år ägnat sig åt oseriös journalistik med vinklade reportage och journalisterna verkar inte bry sig det minsta om vad de skriver eller vilken skit de orsakar. Media och det dem skriver är en fara för demokratin!
De flesta reportage har en sanningshalt som är lika med nada…

Visst är det så att underhållande reportage efterfrågas så vi har det skitpapper vi förtjänar, eller?! Men jag tycker det är helt fel. Media har ett ansvar dem totalt verkar strunta i! I vårt avlånga land finns miljontals Ullaredssvenskar som glatt sväljer den dynga hon matas med!!

Gör som jag, sluta köp skvallerblaskan och kräv seriös och objektiv journalistik…


Marko Pekkanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar