onsdag 1 september 2010

Är du inte helt hundra kolla med 118100!

En lång väntan med mycket pajkastning har äntligen tagit fart

Jag pratar givetvis om valet och att det har börjat röstas runt om i landet. Nu hoppas jag att vi slipper se fler opinionsundersökningar och låter folket i lugn och ro själva få besluta vad de ska rösta på till riksdag, landsting och kommun. Förhoppningsvis så är det slut på smutskastningen mellan de två blocken också så att de viktiga sakfrågorna kommer fram på ett bättre sätt än vad de gjort hittills?!

Jag fick själv en liten dask där bak av en kommunpamp idag för att ha smutskastat Socialdemokraterna i Laxå! Att använda ordet ”mygel” är för häftigt enligt honom. Har funderat på detta hela eftermiddagen och var till slut tvungen att kolla med ”118100” ifall jag kanske hade använt fel ord men… ”Att mygla är detsamma som att, fiffla, smussla och fuska. Man undanhåller något för att slippa utföra ett arbete eller en konversion.”
Jag kom fram till att ”mygla” är detsamma som att dölja något och att inte köra med öppna kort!

Att köra med öppna kort tror jag är det viktigaste för att få förtroende bland folket. Det är antagligen där det slår slint bland alla ”mediatränade” politiker?! Inga raka svar utan det ska slingras runt frågorna som en hypergiftig mamba. Jag tror också att Laxå kommun behöver styras av partier som ser till kommunens bästa – inte partiets egen maktkamp?! Jag tänker inte riva upp gamla sår utan säger bara att det har med en femtioöring, blockpolitik och demokrati att göra…


Marko Pekkanen

5 kommentarer:

  1. Du har så rätt så...
    Om du får in din fot i politiken i Laxå så
    se till att eftersträva samarbete! Detta med politik, enligt mig, är förlegat och jag önskar också att de flesta kunde svälja stoltheten över en viss partitillhörighet utan bara göra det som är bäst för oss alla.

    Lycka till Marko! :)

    SvaraRadera
  2. Jag vet hur det är att få "dask i baken" :)

    SvaraRadera
  3. Det där lät lite snuskigt, Ivonny! ;) Nä, jag hajjar vad du menar! Du har rätt schyssta idéer själv.

    Jag bara önskar ni kunde slå hål på den byråkratiska tristess som innefattar ett kommunalfullmäktigemöte (heter det så?) och verkligen skapa en dialog så man kommer fram till en lösning/utgångspunkt som gagnar befolkningen.
    Beundrar Er som orkar med politik.

    SvaraRadera
  4. Problemet i Laxå verkar vara att man inte får ha andra åsikter...
    /Marko

    SvaraRadera