torsdag 15 april 2010

En gurka kan användas till många saker…

Jösses vilket massmedialt dravel NA sysselsätter sig med…
Detta inlägg skulle jag aldrig behöva skriva om NA och dem så kallade ”uppkäftiga ledarskribenterna” där visste vad, hur och på vilket sätt det skrivs i bloggar?! Förvånansvärt är ju också att den ”köpstoppbloggande” Anna Levin inte heller har en aning om att bloggar som provocerar blir populära. Det mesta som bloggare skriver i sina bloggar är just provokationer och en massa överdrivet trams som ingen egentligen tror på! Det är precis därför dem blir populära och får många besökare. Attityden är tuffare ju populärare blogg du läser…

Jag läser många bloggar men tror inte på allt jag läser där, för jag vet att det är personer som bara är ute efter att provocera och locka besök till sin blogg! Precis som jag gjorde med den nu döda ”bloggfiguren” MustaPekka… R.I.P.

Jag läser en hel del dagstidningar också och tror även där INTE på allt som skrivs. Media har hakat på trenden med att sex säljer, för det gör det! Det har alltid gjort det och kommer alltid att göra så! Det vi läser kan tolkas lite olika och det är helt och hållet ens egen fantasi som sätter gränserna vilket även fru Levin gjorde i NA tisdagen den 13 april. Hon fick med sex i artikeln och som pricken över ”i-et” även sin vilda fantasi… Smile!

Jag tror att människan är en skapelse som kan bestämma över sitt eget liv och tänka fritt utan att behöva styras från varken media eller ”storebror”!

Marko Pekkanen

8 kommentarer:

  1. "Jag tror att människan är en skapelse som kan bestämma över sitt eget liv och tänka fritt utan att behöva styras från varken media eller ”storebror”!"

    Styrt är ju tyvärr precis vad dom gjorde med dig oxå när du dödade Mustapekka... Känns som 1-0 till Levin och NA och det känns INTE bra.

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig A men matchen är INTE över!
    Nu åmar sig MustaPekka i graven...
    /Marko

    SvaraRadera
  3. Kanske dags för lite eftertanke och självkritik. Din mening lär vara att komma in i KF för att påverka. Och då behöver du laxåborna med dig. Är det då så smart, att som partiföreträdare och offentlig person fråga Anna Levin om hon tycker om at knulla???
    Det är inte ens kul! Väx upp. Där tappade du en mängd tilltänka sympatisörer-det borde du förstå. Du kan inte bara angripa allt och alla - du är ju själv en del i detta. Bara gå in på Na och läsa kommentarerna från vanligt folk...mer taktisk måste du vara...eller gå en kurs i vett o etikett. Lycka till

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det här är fånigt!Tror inte det gagnar Laxås framtid ett dugg att hålla på och bråka om vad en "bloggfigur" tyckte i en blogg.
    Jag bestämmer väl själv vilka frågor jag ställer till en reporter?!Hade reportern varit en man tror jag inte det hade blivit så stor sak av det heller...
    /Marko

    SvaraRadera
  5. Jag vill bara säga att hade du inte varit partiledare för ett politiskt parti så hade ingen brytt sig om vad du skriver i din "privata" blogg. Man kanske rentav hade uppskattat den. Men jag har svårt att tänka mig t.ex Fredrik Reinfeldt/Mona Sahlin ha en privat blogg där han/hon skojar och flamsar och sedan förväntar sig att bli tagen på allvar när det gäller politiken. Jag tror faktiskt att för att få tyst på denna "debatt" så måste du göra en "pudel" (precis som andra politiker fått göra). Tiden är knapp inför valet..

    SvaraRadera
  6. Förstår ditt resonemang även om jag inte köper det. Men vad menar du med att du ställer vilka frågor du vill?
    I Sverige är det reportern som ställer frågorna - inte du - du svarar om du kan....

    SvaraRadera
  7. När blev det förbjudet att ställa frågor till en reporter?
    /Marko

    SvaraRadera
  8. Läser lite och kollar på kommentarer. Det är lätt att som Anonym sitta och gnälla,står inte varför folk inte törs använda sina vanliga namn. Tycker det är oerhört tragiskt att MustaPekka är död (RIP) Då jag har följt hans blogg och fått mig många skratt över reaktioner och även hans bloggande. Kanske det uppstår en MustaMoisanen så småning om. :P Som tar över MP:s provocerande bloggande. :P

    SvaraRadera