måndag 31 maj 2010

Glöm inte barnen!

Tänkte mellan blöjbytena skriva ett kort inlägg till er kära läsare…
Några personer har frågat mig varför jag har gett mig in i politiken?! Den frågan har jag ställt mig själv ibland… Det finns ju så mycket mer här i livet att sysselsätta sig med!

Först och främst så engagerade jag mig i kommunalpolitiken för att försöka förändra! Förändra är ett ord som är väldigt tabu i Laxå?! Förändra är ett ord som ALLA Laxåbor vet vad det betyder men inte många genom åren funnit något nöje i att agera till någon förändring! Det kanske är dags nu?

En annan orsak och möjligtvis den största orsaken till mitt politiska engagemang är att jag vill göra något för dem som inte har någon annan som tar deras parti – barnen.
Jag vill göra livet bättre för barnen och ungdomarna i Laxå. Barn är små och har ingen möjlighet att kunna påverka den politik som förs i kommunen. En politik som dem en dag kommer att växa upp till och vilja förändra till det bättre. Det finns mycket som behöver göras för barn och ungdomar i Laxå. Det sparas och sparas hela tiden och det märkliga är att just barn och ungdomar blir lidande varenda gång skärpet dras åt ett snäpp! Det som är ännu märkligare är att det ändå finns en så kallad ”budget” för annat?! De styrande har inga som helst svårigheter med att skära ner på skola och omsorg för att sedan bygga på ”skuldberget” med nya och fina ”projekt” som utomsocknes ska lockas av och flytta hit?! Jag blir rent ut sagt förbannad varenda gång det blir nedskärningar inom skolan och nästa dag står det i tidningen att några miljoner satsas på andra projekt!

Jag vill vara med och göra en insats för att Laxå ska bli ett bättre samhälle att leva och bo i – för alla…


Marko Pekkanen

1 kommentar:

  1. Alla som göt något, alla som engagerar sig, alla som bryr sig, mer än bara pratar är värda all heder.
    Jag mkt glad för att du gör mer än bara pratar.
    Jag är mkt glad för att det sker en förändring av Laxå, det rör på sig.

    SvaraRadera