fredag 6 augusti 2010

Allt går… Bara man försöker tillräckligt mycket!

Nu är det dryga månaden kvar till valet och partierna börjar köra med sitt valfläsk. En del lovar jobb åt alla unga och att det ska satsas mer på välfärden. Andra lovar förbättrad ekonomi för ensamstående mammor och pensionärer. Det som för mig är lite svårt att fatta är att inför varje val lovas det åt höger och vänster men sen när det är dags att utföra det som lovats så är det liksom bortglömt?! Och vi går på deras floskler varenda val också?! Det kanske hör till att partierna som ställer upp i val ska bete sig på detta vis?! Att lova guld och gröna skogar om de kommer till makten… Det är väl som allt annat hyckleri som pågår i ”de höga stolarna”, eller?

Laxåpartiet kan inte lova varken guld eller grönare skogar! Men…undertecknad kan lova ett rättvisare samhälle för befolkningen i Laxå kommun. Det har förekommit alltför mycket ”hysch-pysch” i Laxå under alltför lång tid! Det har ”mörkats” med siffror i budgeten under så pass lång tid att det kanske snart är för sent att rätta till! Men inget är för sent förrän det är det…
Det är dags för en förändring! En enorm förändring i politiken! Löftet jag ger är att jag vill ha samtal över blockgränserna. Ett bättre samarbete blocken emellan är vad Laxå behöver för att komma ur krisen som vi alla medborgare i Laxå befinner oss i.

För att Laxå ska komma framåt måste vi ta av oss partikostymen och strunta i prestige och vinning för det egna partiet! Ska Laxå överleva som egen kommun så måste vi politiker (ja, jag får väl kalla mig själv för politiker numera) samarbeta och verkligen kompromissa i alla avseenden. Glöm bort partipiska eller vad det nu kan vara som sätter käppar i hjulet på vägen till ett blomstrande Laxå! Vi måste tänka positivt!
Jag har en längre tid bott i ett land där misär är vardagsmat men… Men det positiva tänkandet fanns i de flesta personer jag träffade. Jag ser dagligen en massa negativitet ute i samhället och bara tänker för mig själv hur jag på bästa sätt kan förmå personen att se lite mer positivt på situationen?! Allt negativt för något positivt med sig…


Eftersom Laxåpartiet är ett parti som varken är rött eller blått, ett parti som inte tänker gå åt vänster eller höger, vill och kan vi medverka i politiken och föra Laxå framåt! Allt går… Bara man försöker tillräckligt mycket!

Det är ditt val i september. Det är du som väljer huruvida Laxå ska fortsätta att sjunka längre ner i den vänstra dikeskanten… Det är ditt val om Laxå ska förändras så pass mycket att högerpolitik tar makten… Det är ditt val om Laxå ska framåt… Jag vill att Laxå ska framåt! Vill inte du det också?


Marko Pekkanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar