fredag 20 augusti 2010

Har storleken betydelse?

Visst har storleken betydelse! Kanske inte i sängen men helt klart har storleken betydelse i politiken!!
Att storleken har betydelse i politiken är klart för annars skulle vi (Laxåpartiet) kunnat ge ut en helt egen tidning så här i valtider. Precis som Centerpartiets tidning, som damp ner i min brevlåda idag. Det var mycket bra propaganda för deras politik i Laxå och även i riket! Jag håller med ”Förändring och god ekonomi är Laxå i behov av. Samt ett helhetstänkande, hela kommunen ska leva.” som Ivonny Larsson säger. Jag kunde inte sagt det bättre själv!
Laxå kommun behöver en stor förändring i politiken för att komma framåt! Jag tror att hennes poäng är att hela kommunen ska räknas in. Inte bara tätorten Laxå utan även orterna Hasselfors, Finnerödja, Tived och Röfors ska vara med och utvecklas. Det är detta som majoriteten (S o V) verkar glömma bort emellanåt!

Besökte även sossarnas valhusvagn ikväll på torget?! Vanligtvis brukar de ju dela ut valpropaganda till alla som kommer fram och är frågvisa, men jag fick näst intill stjäla en broschyr från bordet!! Kenth Gustafson ville varken hälsa på mig eller få fram ett leende på läpparna när jag tog en broschyr… Han var antagligen fullt upptagen med den flintskalliga Sverigedemokrat han stod och diskuterade med, vad vet jag?! Men jag tycker att det hör till hyfs och fason att åtminstone le en smula och lämna en broschyr till alla som kommer förbi, för det är ju ändock vi (skattebetalare) som pröjsat för skiten som står i broschyren, eller hur?

En person på torget frågade mig varför vi (Laxåpartiet) inte hade något jippo på torget och värvade röster! Jag förklarade helt enkelt att vi inte har några pengar till sånt och pratade en stund med honom och lyckades få ännu en röst till oss… Så visst har storleken betydelse när det verkligen gäller… Men… Fråga mig som är erfaren!?

I en kommun som Laxå så har storleken ingen större betydelse?! För i Laxå så lever ”Jante” sen många många år och att tro att man är nånting räknas inte här. Här gäller det att få folkets förtroende! När jag själv hade en privat blogg tidigare (vilket många av er redan vet eftersom NA gav rätt mycket gratis PR åt Laxåpartiet) där jag skrev om mitt tidigare liv i Asien och inte ville stoppa något under varken Anna Levins ( hon måste vara sosse ?!) madrass eller på något sätt stöta mig med någon annan i media så lyckades hon och andra funtade NA-journalister koppla samman bloggen ”MustaPekka” med mina åsikter!? Nu så här efteråt kan jag bara skratta åt det och se det som en framgång för LAXÅPARTIET! Tack NA!! Ni är välkomna att ringa upp mig igen för en intervju men se till att den som ringer mig lever i verkligheten och kan se skillnad på fakta och fiction. Om ni inte kan det, så låt bli…Hehehe…

Marko Pekkanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar