söndag 15 augusti 2010

???

Jag hade väntat mig lite klarare besked från Mona Sahlin och Socialdemokraterna vad de tänker göra om de återtar makten tillsammans med dem rödgröna. Tyvärr, så var det ingenting som fru Sahlin sa som gav mig några ”aha-upplevelser” utan endast en massa skitkastning på Moderaterna! Varför törs inte sossarna presentera sin egen politik? Varför jamsa runt som en irrig höna och försöka presentera borgarnas politik? Jag tycker att vår skalliga statsminister klarade det galant själv igår?! Jag står återigen på ruta ett när det gäller val till riksdag och landsting… Möjligtvis kommer tärningen visa i mitt nästa kast att det rödgröna alternativet ej är något för mig?! Antagligen är jag inte ensam i denna situation för någon mer av dessa 400 tusen väljare, som ännu inte bestämt sig, går i samma tankebanor som jag?! Det är trots allt mer än en månad kvar så mycket hinner hända… Men jag undrar om S sitt nederlag kan vända?!

Marko Pekkanen

3 kommentarer:

  1. - Du står inte på ruta ett Marko !!

    Valet är ju mellan en irrig höna och en skallig statsminister ;)

    Inte så svårt, eller ?????????

    SvaraRadera
  2. Det har du iofs rätt i...Men jag tänker rösta på det parti som har mest rätt i den politik de vill driva Sverige framåt. Hade det varit personval skulle nog den skallige mannen få sitta kvar enligt mig?!
    /Marko

    SvaraRadera
  3. Men den politik M.Sahlin bedriver : skitkastning på moderaterna istället för att presentera sin egen politik tyder (enligt mig) på att S inte har rätt politik att driva Svea Rike framåt.

    SvaraRadera