onsdag 3 mars 2010

Det är ingen idé att kamma flottigt och skitigt hår?!

Jag vet inte hur det är med dig men jag lärde mig i tidig ålder att trappor börjar städas uppifrån för att slutligen få all smuts längst ner i sista trappsteget så att man enkelt kan sopa i allt i skyffeln…

När jag duschar så börjar jag med håret, nja jag har ju inte så mycket kalufs på huvudet men jag börjar ändå där för att sedan fortsätta neråt på min muskulösa kropp…

När fotbollslaget åker på stryk match efter match så brukar oftast tränare eller coach få gå…

När företaget går med förlust år efter år så brukar VD:en få gå med ett smaskigt avgångsvederlag om nu ett sånt däringa ”tryggt” fallskärmsavtal har skrivits…

Men… Hur kommer det sig att i en kommun så kan kommunstyrelsen år efter år efter år få fortsätta att styra ”skeppet” på grund?! Varför är det bäst att städa trappor uppifrån och ner? Det är enklast och man får bäst resultat! När en kommun går käpprätt åt lingonskogen år efter år är det kanske dags att ta vara på kunskaperna från barndomen när mor din visade dig hur man städar en trappa!

Vi Laxåbor måste börja med att tvätta kalufsen när vi går till val 19 september!

Marko Pekkanen
(LP)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar