onsdag 3 mars 2010

Tuff! Tuff! Tuff! Det här tåget tuffar på…

Nu fick jag precis in den sista listan med namnunderskrifter och kan nu stoppa i den i kuvertet tillsammans med allt det andra som behövs för registrering hos Valmyndigheten. Man brukar ju börja smått och det har Laxåpartiet verkligen gjort också för mina fingrar räckte för att räkna ”eldsjälarna” vid starten. Men nu är vi på ”G” och det har åtminstone Socialdemokraterna fått vetskap om för något ombud från Örebro ringde till mig idag och sa att det hör till god sed att gå ur ett parti innan man startar ett nytt! Jasså?! Idag fick jag definitivt svar på att ”maskineriet” inom sossarna verkligen har ”segat” ihop för mitt medlemskap hos Socialdemokraterna upphörde för mer än en vecka sedan…

Laxåpartiet har redan blivit kallat ett missnöjesparti av somliga och jag tänkte ställa en motfråga; Hur många av dagens partier har INTE varit ett missnöjesparti från början? Laxåpartiet har sagts vara ett enfrågeparti också?! Visst, det var avveckling och sparande inom skolan som var anledningen till att Laxåpartiet startade, men vi kommer att ha ett program där boende, vården, omsorgen, kultur, fritid, näringsliv, turism, miljö, hälsa och nöjen kommer att tas upp.

Tuff! Tuff! Tuff! Stig på det här tåget du också… ;-)

Marko Pekkanen
(LP)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar