tisdag 30 mars 2010

Ett tidigt aprilskämt, eller?

Efter en ypperligt välbehövlig stund i det ”finska templet” sitter jag nu här vid datorn igen och läser en inbjudan jag fick igår från Socialdemokraterna:

Välkommen till Grundutbildning
Med detta brev vill vi inbjuda dig till vår socialdemokratiska grundutbildning.
Grundutbildningen erbjuds dig som har blivit medlem i socialdemokraterna. Utbildningens syfte är att ge ökad insikt och förståelse för socialdemokraterna, vår politik och värderingar men även hur du kan påverka och göra din röst hörd. Det handlar helt enkelt om politik, värderingar och engagemang men även om att träffa nya människor och skapa ett värdefullt kontaktnät
…”

Detta börjar snart likna trakasserier tycker jag! Jag sa upp mitt medlemskap från socialdemokraterna ett par veckor innan jag startade Laxåpartiet. Efter att Laxåpartiet blev registrerat hos Valmyndigheten blev jag uppringd av ett sosseombud i Örebro som sa att det hör till ”god ton” att man går ur sitt ”gamla” parti innan man startar ett nytt?! Rolig snubbe som inte kollar med ”Toblerone-Mona” innan han börjar kasta skit på mig… Så kom då det här brevet! Brevet var skickat av ett annat roligt sosseombud i Örebro?! Är det jag som gör något fel? Eller försöker socialdemokraterna omvända mig?

För att återgå till brevet, så undrar jag vad de menar med ”Utbildningens syfte är att ge ökad insikt och förståelse för socialdemokraterna, vår politik och värderingar men även hur du kan påverka och göra din röst hörd.”? Gå en kurs för att lära sig förstå socialdemokraterna!? Antingen är det ett tidigt aprilskämt eller så är det så att dem verkligen har problem att göra sig förstådda… Och på vad sätt lär dem ut så jag kan göra min röst hörd?

Så här kanske! Att sätta munkavle på motståndaren, vilket verkar ske i kommunfullmäktige i Laxå…

Tack, men nej tack! Jag tror på yttrandefriheten. Jag tror också att goda råd inte ALLTID är dyra, även om dem goda råden råkar komma från oppositionen och kan svida en del i en sossebak! Dessutom så borde vuxna människor som idkar ”sandlådekrig” i kommunfullmäktige skämmas! "Acceptera-och-håll-truten-attityd" är ju snart utdött och finns endast kvar i ett fåtal kommunistländer…

Till syvende och sist vill jag bara säga (om det nu skulle vara något annat roligt sosseombud som läser detta…;-))
Jag är inte medlem i socialdemokraterna! Jag är medlem i Laxåpartiet! Capisce…

Marko Pekkanen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar