onsdag 3 mars 2010

Underhåll är surt men måste göras!

Jag läser i dagens NA att kommunhuset i Laxå har vattenskador…
Enligt bättre vetande om fastigheter har inte underhåll gjorts ej heller budgeterats.

Kommunhuset var tidigare i kommunens ägo men har sedan något år tagits över av Laxå Kommunfastigheter AB. Det har mig veteligen inte gjorts underhåll dom senaste 10 åren?! Varför inte? Det här är ju ett jättebra sätt att visa ”fina” siffror i budgeten för Laxåborna, eller hur?

Att skippa budgeten har jag även märkt att ”dom styrande” gjort med vägarna i Laxå?! Jag skulle vilja säga att Laxå kommun har sämst vägar i hela Sverige! Nu har ju jag inte varit i varenda kommun som finns i vårt avlånga land, men kan med säkerhet säga att vägarna i djungeln i Thailand har bättre vägar! Vi i Laxåpartiet tänker inte blunda för problemen ej heller sopa ”fula” siffror under mattan, vilket S och V gjort under en mycket lång tid. Att underhåll krävs och att om underhåll inte sköts blir kostnaden mycket högre i slutändan.

Till syvende och sist vill jag bara ställa en fråga:

Var det inte bristande underhåll på ”Snödroppen” som gjorde att upprustning skulle kosta allt för mycket pengar så alla barn fick snällt flytta till Saltängsskolan, som byggdes om för nästan 8 miljoner kronor?

Marko Pekkanen
(LP)

1 kommentar: